۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۱۹

در پی گزارش مهر مطرح شد؛

80 هکتار از زمین های باغ سیب مهرشهر احیا و ساماندهی می شود

80 هکتار از زمین های باغ سیب مهرشهر احیا و ساماندهی می شود

کرج - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: طرح های مطالعاتی برای احیا و ساماندهی آن بخش از زمین های باغ سیب مهرشهر کرج که در تملک دانشگاه است همگون با فضای سبز و رعایت ضوایط زیست محیطی آغاز شده است.

در پی انتشار گزارش مرگ تدریجی باغ سیب مهرشهر/2 هزار اصله درخت در تعطیلات نوروز امسال در البرز قطع شد در خبرگزاری مهر، غلامعلی کارگر معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی از برنامه این دانشگاه مبنی بر احیا و ساماندهی این باغ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 80 هکتار از زمین باغ سیب مهرشهر در اختیار دانشگاه علامه است، طرح های مطالعاتی را به منظور احیا، ساماندهی و به روزرسانی اراضی تحت تملک از شش ماه پیش آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیتهای احیا و ساماندهی با رعایت ضوایط زیست محیطی، حفظ هویت باغ و بافت فضای سبز انجام خواهد شد، تصریح کرد: پیش شرط ما برای احیای باغ سیب حفظ کاربری باغ به عنوان ریه تنفسی شهر کرج و اجرای برنامه هایی همگون با فضای سبز و محیط زیست است که به ویژه در دوره ریاست جدید دانشگاه دنبال می شود.

کارگر با اشاره به خرید بخشی از اراضی باغ سیب مهرشهر توسط دانشگاه یادآور شد: بیش از 13 سال پیش 80 هکتار از این زمین ها برای اجرای طرح جامع دانشگاه علامه طباطبایی خریداری شد اما پس از آن تصمیم گرفته شد طرح جامع دانشگاه در محل دیگری اجرا شود.

وی ادامه داد: بخشی زیادی از زمین هایی که توسط دانشگاه خریداری شد خالی از درخت است و اقدامی برای قطع درختان انجام نخواهیم داد.

این مسئول با بیان اینکه برای حفظ این باغ از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و همکاری می کنیم، گفت: باغ سیب مهرشهر دارای سه حلقه چاه آب است که دو حلقه آن در زمینهای دانشگاه واقع است اما آبیاری بخشی از باغ که در مالکیت بنیاد است از طریق این چاهها تامین می شود؛ ما نهایت تلاش خود را برای احیا باغ انجام می دهیم و باید با مسئولان استان به ویژه شهرداری کرج هماهنگ باشیم.

 

کد خبر 2267755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha